top of page

Výjimeční

Alžběta Pánková



Výjimeční. Film o lidech, kteří žijí v jiném světě – izolovaném, nelítostném, nepochopeném – a o lidech, kteří obětují svůj život pro to, aby tento svět pochopili…

Výjimeční, stejně jako Nedotknutelní pojednávají o propojení na první pohled zcela odlišných životů – životů lidí s hendikepem a těch ostatních. A protože se ti ostatní mnohdy snaží ty jiné – ty s hendikepem – nevidět, jsou tu lidé, kteří tyto dva světy spojují. Tito lidé jsou výjimeční. Stejně výjimeční jako jejich pouto k autistům a snaha udělat je přese všechny kruté překážky šťastnými. Jsou stejně výjimeční jako tento film. Dramatická komedie vznikla pod vedením Oliviera Nakache a Èrica Toledana, kteří sepsali scénář a samotný film režírovali. Hlavních rolí se ujali Vincent Cassel (Bruno), Reda Kateb (Malik), Bryan Mialoundama (Dylan), Benjamin Lesieur (Joseph) a mnoho dalších.


Bylo by snad až směšné říct, že film byl dojemný… Když jsem pozorovala ty francouzsky psané řádky v posledních minutách, sužovala mě zvláštní úzkost – pramenila v touze je přečíst. Vědět všechno. Každou minutou jsem se snažila dokázat nahlédnout do autistické duše. Ten příběh mě absolutně strhl. Sledovala jsem tíživé, ale mnohdy okouzlující osudy svěřenců i pečovatelů s vroucím přáním, aby se oběma stranám dostalo laskavého života. A přitom jsem cítila nekonečný obdiv – obdiv k lidskosti…






Text vznikl jako slohová práce na téma Filmová recenze.


FOTO: Filmaffinity.com, upraveno; Kinobox.cz, upraveno







Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Krásná odlišnost

Josef Untermajer. Vždy když zřím, Žaneto, Tvou krásnou tvář a Tvé čisté, jemné duše zář, zatají se mi úžasem dech

Logo.png
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
bottom of page